Tvillingar

För ett tag sen köpte jag ett 12-pack med ägg. Har knäckt ett lite nu och då, och jag har blivit lika överraskad varje gång av att se två gulor. Nu knäckte jag sex ägg till mitt storbak och nu börjar jag bli fundersam. Alla ägg tidigare och dessa sex har alla varit tvillingar! Har ett ägg kvar i kartongen, men av resterande 11 tror jag alla har varit tvillingar! 9 vet jag då med säkerhet!
När jag köpte kartongen var jag så glad över att det var stora ägg, jag vill ha fluffiga smetar och kakor. Nu börjar jag förstå varför dom var så stora. Men vad beror det här på? Är inte ofta jag knäckt tvillingar förut och nu en hel kartong?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0