Bota förkylning med promenader

Nu har förkylningen gått över till nästa nivå, nämligen bihålorna. Det var riktigt jobbigt att stiga upp i morse, och morgonen blev inte bättre av att bihålorna började göra ont. Så jag ringde VC och fick en tid efter jobbet.

Fick träffa en läkarstudent, berättade hur jag hade det och så kolla dom tempen (36,9) och en snabbsänka. Då den bara visade 20 så kunde dom inte skriva ut penicillin. Fick i stället utskrivet rinexin (slemhinneavsvällande i näsan). Sen tyckte hon att det kunde vara en idé att äta Ipren då det är antiinflammatoriskt. Så sa hon något som fick mig att skratta inombords. Hon sa att det alltid var bra att röra på sig, promenera till exempel. Eh, jo, typ det enda jag gör nu för tiden ungefär.

Fast, idag blev det ingen riktig promenad. Men om jag slår ihop allt jag gått ute idag blir det nästan 60 min. Gick till jobbet i morse, på rasten gick jag på bibblan, efter jobbet gick jag på VC och därifrån gick jag hem.
Sen jag kom hem har jag mest legat i soffan. Läkarn tror promenader ska bota förkylningen, jag satsar på Juleskum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0