Saffransguld

Jag är en sån som gärna testar nya saker, speciellt om det involverar något gott för smaklökarna. Nu när det börjar närma sig juletider så börjar alla möjliga julbetingade smaker återfinnas i mataffären. Årets första julmust har jag redan hunnit köpa, så även dom obligatoriska skumtomtarna.

Såg en reklam på TV för Risifruttis nya smak Saffransguld och tänkte att det måste ju vara hur gott som helst! Saffran som är så gott! Så fort jag fann den i kyldisken hamnade den i matkassen. Och sen även i min mage. Den var lika god som en vanlig Risifrutti, för man kände knappt saffranssmaken. Ansträngde man sig kunde man ana den, men inte mer. Tyvärr. Antar att det beror på att saffran är så dyrt. Risifruttin skulle väl kosta dubbelt så mycket om det skulle smaka ordentligt med saffran. God, men samtidigt en besvikelse. Kan lika gärna köpa en vanlig Risifrutti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0