Torsdag 6 september

 Började dagen 7:30 men den dagliga promenaden. Och det var efter frukosten som helvetet bröt lös. En kackerlacka springer nästan på mamma där hon står så snällt och diskar! Hon skriker och flyger bakåt, så då skriker även jag litegrann. Ni vet, sympatiskrik. Men så såg jag den fasansfulla varelsen också. Efter några om och men så blev det mamma som sprang ner till receptionen, inte vågade hon stanna kvar och hålla koll på kackisen. Tillbaka kommer hon med insektssprayen (som vi redan hade hunnit bekanta oss lite med), redo att spraya död på kackisen. Men se det fick hon inte, för den rackaren försvann mitt framför ögonen på mig! Men vi sprayade runt hela diskbänken och strax efter kommer en av städtanterna in. Hon tittar runt omkring, helt orädd, och säger "No problem, no problem. Just spray on it, and it will die." Hon försäkrade oss om detta mer än en gång och lovade att städet skulle kolla extra noga sen när dom städade. Precis efter att hon stängt dörren springer den fram från under diskbänken, och jag sprayar på den tills han flyr in under diskbänken igen. Lite skrajsna hoppas vi att den ska dö inom kort, packar strandväskan och precis då vi ska gå kom jag på en sak. Gick och öppnade försiktigt diskbänksskåpen och se på fasiken, där ligger den på rygg och sprattlar med benen. Sprayar lite till på den så vi vet att den säkert ska dö. Sedan lämnar vi diskbänksskåpet öppet så städet ska se den och ta den därifrån, och går ner till stranden.
 
 
Solar och badar fram till 14 då vi går upp till poolen och ligger i skuggan i två timmar till. Efter att ha gjort oss klara för att gå ut tar vi datorn med oss och traskar upp till Don Corleone, en restaurang som vi sett hade gratis wi-fi. Kopplade upp oss på internet och surfade lite medan vi väntade på maten. Vitlöksbröd med ost till förrätt och spagetti och pizza till varmrätt. Redan kl 20 var vi hemma på hotellet igen, trötta som få. Så det blev en tidig kväll. Det tar på krafterna att mörda kackerlackor.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

godaste pizzan ever

2012-10-04 @ 18:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0