Dag 17 - Sista dagen på första fasen

Idag är sista dagen på första fasen, vilken innebär att jag slutar på 17-dagars dieten i morgon. Det hade jag tänkt "fira" med en massa riktigt god mat idag!
 
 
Till frukost blev det yoghurt med äpple och grönt te. Eftersom jag inte kan äta äpplen färska som dom, utan måste äta dom efter dom blivit upphettade så var det bara att fixa det. Skalade och tärnade dom, rörde ner kanel, kardemumma och kanske max 1 tsk zerosocker (socker helt utan kcal) då dom enligt mamma var väldigt sura. Sen in i ugnen i ca 10 min. Och så ner med hälften i yoghurten och hälften i en skål bredvid. Behöver jag säga hur supergott det blev!
 
 
Till lunch blev det omelett som mamma så snällt gjorde åt mig medan jag duschade efter gympasset. Två ägg, lite bubbelvatten och grillkrydda utgjorde själva omeletten. Sedan fylldes den med kalkonskivor, tomat och färska, stekta champinjoner. Blev supergott det med! Jag är vanligtvis inte så överförtjust i omelett, men den här var den godaste omeletten jag smakat hittils.
 
 
Till middag blev det kycklingtacos med grönsaker och mosad avocado. Såklart jättegott det med!
Mellis blev som vanligt två satsumas och kvällsfikat bestod av lite yoghurt. Har även hunnit med ett snabbt mag- och ryggpass på gymmet med mamma och nu ikväll fick man med svägerskan på en löptur. Tyvärr glömde jag slå igång min SportsTracker så jag vet inte hur långt det blev. Men sprang först uppför hela Storgatan där jag mötte henne. Sedan sprang vi ner för Storgatan och så Hälsans Stig. Sedan följde jag henne upp till Konsum igen och där vände jag och sprang hem. Hälsans Stig är 4 km tror jag, så det blev väl kanske 5 km totalt. Och vi var superduktiga och sprang hela vägen och kunde ändå prata under tiden.
 
Så det här blev en riktigt lyckad dag må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0