Syndat!

Har inte hunnit med mycket idag. Blev så jag var tvungen jobba över en timme då vi hade lite kort på personal, så slutade inte förän 16:30. Ut på byn för att göra ett ärende och iväg till en kär vän för att lämna en liten blomma och ett "må bra-kit". Sedan skynda hem för att slänga ihop största köttfärssåsen i "all hast". Tog ett bra tag innan jag hade fått ihop den, men den blev riktigt god! Till min goda specialköttfärssås så åt jag stekt vitkål, mycket nyttigare än spagetti och nästan exakt lika gott! Så det blir mycket vitkål och köttfärssås framöver!
 
 
Sedan var det bara att snabbt borsta tänderna (från all herrans vitlök jag ätit idag) och dra iväg till Norrfjärden för lite tutande. Och där kände jag att jag var tvungen att fika. Både macka och kaka! Och det var riktigt, riktigt gott! Så gott att jag skämdes och var tvungen gå ut på en 50 min promenad då jag kom hem. Så kanske jag förbrände åtminstone kakan. Känns som att jag svullat upp på bara två dagar, men jag vet att jag inte har det. Bara en massa hjärnspöken. Bort med er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0