Chokladbollsröra med jordnötsfrosting

Satt och sökte ett recept på lite nyttigare snacks på den här sidan, men hittade inte just då vad jag sökte. Hittade i stället det här receptet på nyttig chokladbollsröra som man kan äta som frukost, mellis, kvällsfika eller som godis typ. Jag testade att göra det till frukost igår. Det blir väldigt mycket, ungefär som en grötportion, så jag orkade knappt äta upp hälften. I början var det riktigt gott, men ju mer jag åt, ju mer less blev jag på det. Så gör jag detta igen räcker det nog med ungefär hälften. Men jag lägger ut receptet som det är.
 
 
Nyttig chokladbollsröra med banan- & jordnötssmörsfrosting
1,5 dl minikeso (ungefär en halv liten burk)
2/3 dl havregryn
2 msk kokosflingor
1 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1 stor banan
1-2 msk jordnötssmör
 
1. Häll keso, havregryn, kokosflingor, kakao, vaniljpulver och en halv banan i en bunke.
2. Mixa ihop allt till en smet.
3. Mosa den andra halvan av bananen och blanda med jordnötssmöret.
4. Servera! Garnera gärna med kokosflingor, bär eller annan frukt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0