Intervaller och 400m

Efter att ha varit på minisemester så var det dags att börja om och träna igen nu då man kom hem ikväll. Och på schemat stod det intervaller! Fick med mig Annika och så drog vi på Älvåkra, skönt att springa på plant och mjukt underlag plus att veta exakt hur långt man sprungit. Ett varv runt fotbollsplanen är 400m. Började med att promenera/gå dit, sedan värmde vi upp med ett varv plus stretching. Sedan sprang jag ett varv det snabbaste jag kunde. Nu gäller det att förbättra den tiden till om 2-3 veckor.
 
400m på 1,31min.
Sedan var det dags för intervaller. Blev fem varv för mig där jag i början sprang ganska fort för att sedan jogga väldigt sakta. I slutet blev det springa och sedan gå.
 
Fem varv eller 2km på 12 min.
Avslutade det hela med ett (eller blev det två, kommer inte ihåg) varv lätt jogging och sedan joggade jag hem. Imorgon blir det rygg och mage med Annika och på fredag blir det nog milen. Så får jag ta två varv på Åsen på söndag, jobbar delad då och orkar nog inte jobba 11,5h plus att springa en timme där mitt i också. Men då får jag ihop mina tre löppass den här veckan. Måste ligga i nu, bara lite drygt 3 veckor kvar! Tiden går ju så himla fort, jag hinner inte riktigt med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0