Man kan om man vill

Hade planerat att fara och springa efter jobbet igår. Men saker och ting blir inte alltid som planerat, för jag åkte på extrajobb och slutade först 18:30. Då blev det en snabb middag med tillhörande fika på Café Storgatan (hambrurgare och fudgetårta, supermumsigt!) innan jag och mamma for och hälsade på Elli, Matilda och lilla Elis. Han är lika söt som i söndags då han hälsade på på jobbet. Och mamma var så glad att få snusa liten bebis. Tack för det!
 
Hade innan vi for till dom sagt att jag kommer aldrig orka springa med magen full. Men det var som att den enorma mättnadskänslan snabbt gick över, så när vi hade kommit oss hem så bytte jag om och kl 21 begav jag mig ut i skymningen. Sprang över gamla järnvägsbron, sprang rakt fram och tog inte av på någon vilseväg, Jokkmokksvägen mot rondellen, förbi reningsverket, över rondellen förbi Gulf och sen förbi badhuset och hem. Fick ihop 8,8 km på 50 minuter. Trodde det skulle vara längre. Men det kändes väldigt lätt att springa, tror det berodde på att det var svalt och skönt ute, man dör inte av värmeslag direkt. Så blir nog fler kvällsrundor framöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0