Proteinplättar

Fick i våras ett recept på proteinplättar av vår elev på jobbet. Har inte testat det förrän idag. Det var helt okej och smeten kändes som en vanlig plättsmet, lite tunnare kanske. Jag kommer lägga upp originalreceptet men kommer sedan skriva vad jag kommer ändra till nästa gång jag gör dessa plättar. Jag använde mig förresten av proteinpulver med chokladsmak.
 
 
Proteinplättar ca: 6st
 
1 dl mjölk
1 skopa proteinpulver
3 st ägg
1 tsk bakpulver
½ tsk vaniljpulver
 
1. Vispa ihop mjölk, proteinpulver, bakpulver och vaniljpulver.
2. Vispa sist ner äggen.
3. Stek på medelhög värme.
 
Nästa gång jag gör dom här kommer jag ta två skopor proteinpulver, alltså 1 dl pulver. Och så tillsätter jag nog ½ dl mjölk (eller vatten) extra. Dom blev ganska äggiga i konsistensen, men det är inte så konstigt med tanke på att det är 3 ägg i smeten. Men med lite mer proteinpulver och mjölk kan man nog dryga ut smeten lite och få lite mindre äggiga plättar och kanske några extra.
 
På och mellan plättarna satte jag lite jordnötssmörssås. Jordnötssmör blandat med lite mjölk tills det blir såsigt. Enkelt va?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0