Skördefest

Ikväll har det varit skördefest i byns butiker. Jag och mamma begav oss ut då klockan slog 18, hittade fina skor på Sportringen men inget köp. Jag hittade fina jeans på Mim men inget köp där heller. På Helénas hittade mamma jeans som hon faktiskt köpte. Och då hade klockan hunnit bli 20 så vi avslutade kvällen med en fika på Café Storgatan. Chailatte med smak av grönt te för mamma och typ pepparkakssmak för mig. Till det en fudgetårta var. Eller alltså, en bit av en tårta, inte en tårta var!
 

Fudgetårtan är hur god som helst! Fudgen är gudomligt god! Men ack så mäktig! Jag brukar kunna äta mycket av allt sorts sött, men mer än en bit av denna går inte ner. Inte en tugga mer. Och tur är väl kanske det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0