Fler plankor

Idag plankade jag sammanlagt 5,5 min! Inte illa va?! Fast jag gjorde två olika plankor, men allt i ett, utan vila. Började med sidoplankan på vänster arm. Efter 30 sekunder gick jag ner i en vanlig planka och 30 sekunder senare gick jag upp i sidoplankan på höger arm. Ner igen till mitten och sen började jag om igen på vänster arm och körde ett varv till. Tredje och sista varvet hoppade jag över en mittenplanka så totalt blev det 1,5 min på varje sida plus 2,5 min i vanlig planka. Var helt slut i axlarna efter det! Nästa gång jag tränar rygg och mage blir det 6 min, minst!

För er som inte vet hur man står i sidoplankan kommer här en bild. Jag brukar däremot ha den fria armen rakt upp mot talet och inte i midjan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0