Misslyckande

Idag kom första misslyckandet. Tränar som sagt med två appar på mobilen, där jag efter 6 veckor ska klara av att göra 100 pushups respektive 200 situps. Jag är nu inne på vecka 6, sista träningsveckan innan The Final Test. Jag gör tre pass i veckan och idag var det dags för pass två, alltså det nästa sista träningspasset innan finaltestet.

Jag visste nästan på förhand att jag inte skulle klara av pushupsen då jag med nöd och näppe klarade av förra passet. Dom fyra första seten gick, men sen tog det stopp. Orkade med lite drygt hälften på femte setet, men var tvungen att gå ner på knä sen, och orkade ändå inte med dom 6 sista repsen innan tiden rann ut. Så med besvikelse i kroppen gjorde jag även dom två sista seten på knä, helt på knä.

Har redan nu bestämt mig för att ändra om upplägget på sista passet, för det är ännu tyngre än vad detta passet var. Kommer att minska alla set med 20 reps, dels för att jag inte kommer att klara av att göra alla (ja, ev på knä, men det vill jag inte) och dels för att musklerna ska få vila lite extra innan finaltestet. Sedan blir det totalt styrketräningsstopp för överkroppen under helgen, så kör jag finaltestet på tisdag, ev onsdag om det skulle komma nåt annat emellan på tisdag. Så nu är det bara att tagga om och se det bästa i misslyckandet. Jag känner ju faktiskt att jag blivit starkare och orkar mer för varje vecka, så helt misslyckat har ju inte träningen varit. Tur det i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0