Lårmuskelinflammation?

Igår när jag vaknade upp på morgonen hade jag nå knasigt i ena benet. Första tanken var träningsvärk, men då jag inte har tränat någonting i veckan och träningsvärken från i lördags hade släppt kunde det omöjligt vara det. Sen började jag tro att jag sträckt mig, hur det då skulle ha gått till. Har då aldrig gått i sömnen förut så knappast att det var så. När mamma kom så satt vi i soffan och då såg hon hur det vänstra låret var mycket mer svullet och upphöjt än det högra. Ja, men då är det inte jag som svammlar då tänkte jag. Tog en Ipren och så åkte vi iväg.
 
När halva dagen hade gått började jag få mer ont i låret, så då ryckte haltaLotta in. Tog en ny ipren på kvällen och kändes lite bättre efter en stund. Nu, efter överläggning med släkt och vänner så tror vi att jag fått en inflammation i låret. Det knasiga är bara att jag i så fall måste ha fått det i båda, för det känns även lite i det högra, men inte mycket.
 
Turligt nog hade jag ju mätt mig tisdag morgon, så igår kväll innan jag la mig så mätte jag igen. Chocken när jag upptäcker att vänster lår är 3cm större än morgonen innan! Då var det inte bara en synvilla att jag såg svullen ut. Imorse var låret "bara" 2cm större än tisdagmorgon. Bara käka ipren några dagar och hoppas det släpper. Känns ruttet att inte kunna träna som jag vill, kan ju inte ens gå ut på en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0