Syndat med buffé

Ibland måste man få synda lite, men samtidigt tänka smart. Igår när vi var på stan gick jag och mamma (som också går på 17-dagars dieten) på Waldorf för att äta från deras lunchbuffé, dom brukar alltid ha så mycket gott! Så även denna gång. Höll mig till grönsaker, kyckling och fisk i alla dess former, så skötte mig bra på det sättet. Sen är väl inte allt tillagat på bästa sätt men man kan inte leva strikt jämt. Tog även en pizzaslice, tog en tugga men gillade inte den tjocka botten, så åt bara upp fyllningen (som var olika grönsaker). Tog två friterade kycklinbitar och skulle försöka skala av friteringen, men det gick inte heller så bra, så dom lämnade jag. Fisken var underbart god! Struntade i att den var panerad eller nå liknande, har typ aldrig smakat så god fisk förut!

Till middag fixade jag ihop kyckling i ugn, grönsaker och tzatziki! Mums! Tzatziki gör man som jag skrev tidigare precis som vanlig tzatziki fast man byter ut yoghurten mot kvarg, blir exakt samma smak men nyttigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0