Nationaldagskonsert

Idag är det Sveriges nationaldag och även Svenska flaggans dag. Varför vi firar nationaldag just den 6 juni beror på att Gustav Vasa valdes till kung just denna dag år 1523, samtidigt som Sverige blev ett självständigt land. Så om 10 år firar vi alltså 500-års jubileum som självständigt land! Jag hoppas det blir ett rejält firande då!
 
Dagen till ära har vi haft jättefint väder och när jag helt plötsligt blev ledig idag så passade jag på att ligga ute och gotta mig i solen. 5 timmar blev det innan jag gav upp och gick in.
Nu ikväll har jag varit på en helt fantastisk konsert i kyrkan! Alla Älvsbybygdens körer tillsammans med Anna-Lotta Larsson och Andreas Lindeberg. Kvinnan kan verkligen sjunga! Och han kunde spela piano! Mycket vackert var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0