Tillbaka på ruta ett

Allt som krävs är en långhelg långt borta från dagliga rutiner, massa god mat och annat gott och trevligt folk. Är idag tillbaka på samma vikt som när jag började på 17-dagars dieten. F*ck me! Hade ju verkligen tänkt se fit ut på turkiska playan, men det sket sig big time. Nu är det bara att tagga om dessa 10 dagar som återstår och hoppas att ballongmagen har gått ihop en aning.
 
Kommer inte köra en stenhård 17-dagars diet, utan kommer köra på ett ungefär. Vill jag äta mer än två portioner probiotisk mat gör jag det, men kommer fortfarande hålla mig borta från kolhydrater och socker. Kommer självklart att träna, varje dag! Men med det behöver jag inte springa en mil eller vara två timmar på gymmet, utan vissa dagar räcker det kanske med en promenad. Som idag. Det enda jag gjort idag, förutom att tvätta och ligga i soffan, är en promenad upp på Hundberget med Annika. Den blev rätt lång, 1h och 45 minuter, eller 9,5km. Men det var riktigt, riktigt härligt! Varmt ute trots kraftig blåst, härlig utsikt och trötta ben när man väl var hemma igen.
 
Kvällens middag bestående av kokt broccoli och blomkål och lax i ugn med en röra av kvarg och tacosås. Mums!
 
Freedom!
 
Kvällens rutt.

Kommentarer
Postat av: Anton

Inspiration ang. tråkiga dagliga rutiner. http://www.youtube.com/watch?v=xmpYnxlEh0c

2013-05-08 @ 06:29:36
Postat av: Storebror

Jag hävdar ju fortfarande att man behöver kolhydrater speciellt om man tränar... I rimlig mängd såklart men kolhydrater är inte dåligt

2013-05-09 @ 19:19:20
Postat av: Carolina Eriksson

Hej!
Eftersom jag inte hittar någon kontaktuppgift till dig (mejl) så prövar jag att kontakta dig här via kommentarsfältet istället.

Jag heter Carolina och är frilansjournalist. Jag undrar om du har tid och lust att svara på några frågor om hur 17-dagarsdieten har funkat för dig? Via telefon eller mejl inom den närmsta veckan. Till artikel i Aftonbladet Wellness. Tack på förhand för snart svar (till min mejladress)!
Mvh Carolina

2013-05-09 @ 20:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0