Dagen och helgen som var

I fredags var man ledig. Lallade på här hemma med att baka en julmustkaka till mormor. Sedan for jag och Annika på gymmet. Testade en maxning i bänk, bäst att passa på då man har någon som kan passa. Gjorde 3 reps på 40kg, 1 reps på 45 kg, vilket jag har tagit en gång förut. Skönt att vara tillbaka igen! Så var det då dags för 47,5 kg, vilket inte gick. Men på en månad så kanske!
Lunch på Ekbergs blev det, gott med kycklingsalsa! Är riktigt länge sen man åt det nu. På kvällen for jag iväg till Norrfjärden och övade, blev kvar till efter 22:30.
 
 
Lördag var det bara stiga upp tidigt och fara på jobbet. Väl hemma tog jag en välbehövlig powernap på ca 40 minuter. Sedan hopp i duschen och börja fixa sig. Så kom slutligen brudarna och vi surrade och skrattade innan vi ratade Boden och drog till Luleå i stället. Hade en mycket trevligt kväll! Tack flickor!
 
 
Söndag var det bara att stiga upp och fara till Vidsel för att gratta pappsen på Farsdag. Och säga grattis på namnsdagen till lillebror! Åt tårta och blåbärskaka, pysslade med flickorna, surrade med farmor i nya barnrummet, åt supergod portergryta med hasselbackare till middag, var på barngympa med flickorna innan jag skjutsade hem dom till Älvsbyn. Var förbi en sväng hos Elli och smaskade äppelpaj innan jag höll på somna framför TV här hemma. Hopp i säng tidigt och så god natt.
 
 
Idag steg jag upp före 8 för att träna med Elli på gymmet. Blev rygg och mage idag och självklart även dagens dos av plankan som nu är uppe i 1 minut och #strengthbymrr´s jägarvila som låg på 1,20 idag. Det är bra man har någon att surra med, blir lite mindre jobbigt då. Medan jag satt och körde latsdrag så var en gymnasieklass på gymmet och läraren visade en massa övningar dom skulle testa. Då jag satt där jag satt så var det jag som fick visa hur man gjorde latsdrag! Utstirrad av typ 8-10 hormonstinna tonåringar! Tjohoo! En av våra sommarvikarer var i ställningen för ryggups så hon fick visa det. Elli satt och rodde så då fick dom se hur man gjorde det också.
Efter träningen har jag knogat på i köket hela dagen. Bakat två olika bottnar till tårtan, gjort macroner, kokat sylt till tårtan och nu slutligen fyllt den. Nu är det bara vänta till morgondagen så jag får göra klart allt. Bara hoppas den går att äta!
 
 
Nu ska jag äta lite middag och slänga mig i soffan resten av kvällen. Vet inte riktigt vad jag ska titta på fram tills kl 21, men det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0