Längdpremiär

Då var det gjort! Längdskidorna är invigda! Efter att inte ha stått på ett par skidor på ca 8 år så tyckte jag att det gick ganska bra.
För varmt klädd, men kunde inte klä mig svalare. Så en skiddress måste införskaffas.
Lite bakhalt var det också, men det är första gången någonsin jag vallar, så jag tar det med ro. Får nog lägga på mer än 3 lager valla nästa gång, speciellt eftersom dom är nya och helt ovallade. Gunde sa att man kunde lägga upp till typ 8 tunna lager valla.
Balansen måste övas upp, hann sätta mig på rumpan i en nedförsbacke. Skönt att ingen såg mig!
Har noll skidkondition! Och ingen stakstyrka. Förväntar mig ordentlig träningsvärk bakom axlar, skuldror och rygg i morgon.
Längtar redan efter att få plåga mig ett varv till i spåret! För kul var det! Kanske går dom gamla skidvanorna att plocka fram så småningom, åkte ju rätt mycket längdskidor i min ungdom!
 
 
Gunde lär mig valla.
 
 I brist på vallningsställ och utrymmet för det tar man soffan och soffbordet till hjälp.
 
Blå extra blev dagens val av valla.
 
Vallning pågår.
 
Och här smetas vallan ut så det blir jämt och fint.

Fin utsikt uppe i spåret.
 
Uppåt det bär.
 
Trött skidåkare redan efter en knapp kilometer.
 
Upptäckte här att jag hade stavarna i fel hand. Oops...

Kommentarer
Postat av: Anton

http://i.imgur.com/cLXtenA.png

2013-11-24 @ 16:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0