Överraskningsparty

 
 
 
 
I fredags fyllde Annika 30 år! Och självklart måste det firas på något sätt! Hon själv tror jag var lite besviken över själva födelsedagen och så, för dom hon hade hoppats skulle komma kom aldrig. Men det berodde inte på osämja eller annat groll, utan för att vi hade storslagna planer!
Annika jobbade igår till kl 15. Så när hon skulle komma hem skulle vi alla stå där och överraska henne. Tyvärr blev det en liten miss i tidsschemat där, så halva gänget kom en minut för sent, eller rättare sagt kom 10 meter bakom henne i bil. Så den där surprise-grejen man ser i filmer där folk hoppar upp ur varje skrymsle där hemma när man kommer in blev inte riktigt av. Men nåväl, vi hade en toppenkväll ändå!
 
Medan Annika fick duscha av sig en massa mjöl så började vi hacka och göra i ordning för tacos. Lite hårfix och en sminkning senare blev det så dags för tacos! Och för att sedan få lite frisk luft så gick vi tipsrunda ute. Alla frågor handlade såklart om Annika, och ingen visste svaret förän hon hade svarat på frågorna. En fråga var ex till vilket land Annika helst skulle vilja resa till av Italien, Kanada och Australien. Utslagsfrågan var hur gamla folk tror att Annika är. Så Erika skickade en bild på Annika till några kompisar som ingen visste vem hon var. Och medelåldern hamnade på 24,2 år. Så 6 år yngre än vad hon egentligen är, inte illa jobbat!
 
Det blev förutom tipsrunda två vänder Med vilda gester, en omgång av Ryktet går, massa surr, kladdkaka och fotografering. Och här kommer ett litet smakprov på det!
 
 
 
 

Förutom detta blev det ett typiskt klasskort, yogaövningar, lite ridande och sitt-ner-med-raka-ben-och-sträck-er-så-långt-fram-som-möjligt-och-ta-i-tårna-om-ni-kan bild. Jag vann överlägset på den!
 
Strax efter 22 var jag tvungen fara hem då Sigge gjorde mig för sjuk för att stanna kvar. Men jag klarade mig länge med bara nysningar och lite nästäppa, men då det börjar sätta sig på luftrören skyndar man sig hem. Dom fortsatte i varje fall ungefär två timmar till. Annika blev nöjd och jag tror vi alla övriga också var det. Så tack alla för en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0