Det börjar närma sig

Idag är det 50 dagar kvar till Stadsmaran. Alltså 7 veckor kvar i morgon.
Det är 52 dagar kvar av #lifestylebymrr. Det innebär att vi igår var halvvägs in i tävlingen.
Det är 92 dagar kvar till Vansbrosimningen. Det innebär att det i morgon är prick 3 månader eller prick 14 veckor till första delen av Klassikern!
 
För vissa kanske det låter som en evighet, men vi är snart där! Tiden bara rusar fram och jag försöker träna allt jag hinner! Och lite till, för det är ju så himla roligt! Speciellt när man har dom målen man har!
 

Idag invigde jag mina nya simglasögon. Det var rätt skönt för nacken att få vila lite. Jag simmar ju som sagt bara bröstsim och då måste man böja upp nacken hela tiden. Nu när jag har simglasögonen kan jag ju lägga ner huvudet under vattnet och vila nacken! Blir nog lite extra träning så också då jag måste hålla andan. Samtidigt kändes det mycket lättare att hålla andan, ta några andetag innan man dyker ner under ytan igen.
 
Invigde glasögonen med bravur, 120 längder la jag bakom mig! Vilket betyder 3000m, samma sträcka som Vansbrosimningen! Tjoho! 75-80 minuter tog det. Men jag dog lite efter det kan jag lova! Det var jobbigt att duscha, klä sig och cykla hem. Väl hemma däckade jag ihop på yogamattan bredvid soffan. Orkade tillslut koka potatis till kalopsen och när den var uppäten tillsammans med tre(!) hårdbrödmackor med ost så var jag betydligt piggare igen!
Åt lunch vid 12:30 och blev inget mellanmål innan jag for och simmade kl 15. Hade jag ätit något innan hade jag kanske inte blivit riktigt lika slut efteråt, men nu mår jag ju prima igen! Se lite TV och sedan blir det en tidig kväll. Tack fredag för idag! Du försvann lika fort som du kom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser riktigt, riktigt bra ut bara så du vet :)

2014-04-04 @ 23:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0