En Klassiker

Igår började SVT sända andra säsongen av En Klassiker. Det är alltså en svensk serie där man får följa fyra människor som ska ta sig an En Svensk Klassiker, en av deltagarna är elittriathlonutövare, två är ganska normaltränade medan en är mindre tränad.
 
 
Har precis sett första avsnittet som handlade om Vätternrundan. Redan nu, 296 dagar till start, blev jag så sjukt nervös inför detta lopp bara av att se lite av det på TV! Jag börjar fundera vad fasiken jag har givit mig in på?! Under hela den här tiden (snart ett år) är det cyklingen jag har oroat mig för mest. Och bara just därför sparar jag den till sist. Inte så smart tänkt det heller. Men det är tur att jag är jäkligt envis, för jag SKA klara det! Inför alla lopp så har jag satt som mål att ta mig igenom det. Om jag sedan gör det inom en viss tid så skulle det bara vara en bonus. Just VätternRundan skulle den drömtiden ligga på 15h. Dom få cykelrundor jag gjort nu i sommar visar en snittid som tar mig runt på 12h. Men då måste man lägga på tid vid depåerna och att man kanske inte cyklar sista 5 milen lika snabbt som dom första 5. Samtidigt som jag blir nervös av blotta tanken på att cykla i mörker och kyla och kanske regn och rusk så blir jag så jäkla taggad! Jag ska fasiken ta det!
 
Klicka här för att komma till serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0