En vecka fylld av träning

Idag var 7e dagen på rad jag tränade. Så imorgon ska jag ta en vilodag, behövlig eller ej. Har hunnit med 6 löppass och 6 gympass. Plus ett grus- och jordskottarpass. En hel del med andra ord. Men jag gillar det och mår gott av det! Skulle jag inte göra det så skulle jag inte träna så mycket som jag gör. Visst är vissa pass lite jobbiga och motiga att dra iväg och göra, men oftast så behöver man bara börja för att det ska släppa. Jag menar, vem längtar egentligen ut i förväg inför ett långdistanspass på 15-20km? Men jag vet att jag måste göra det och bara jag kommer mig iväg så blir allt så mycket lättare.
 
 
Insåg i söndags då jag var ut på ett 14 km löppass att jag är en riktig asfalt-springare. Visst tar det hårdare på kroppen, speciellt knäna, att springa på asfalt mot för på mjukt underlag som på Åsen. Men oj vad mycket friare det känns att springa efter en lång väg med plant underlag.
Måste försöka kolla upp fler "trail"spår, att nöta varv på varv på Åsen är kanske inte det roligaste. Och det skulle ha varit skönt att hitta ett längre skogsspår så kanske man bara behöver springa det 4-5 varv i stället för 12-13 varv på Åsen för att komma upp i dom berömda 30 km som Lidingöloppet är. Skulle ha varit skönt att ha testat på 30 km inom dom närmsta två veckorna. Man kanske får fara och springa milrundan, sedan några varv på Åsen och till sist avsluta med att springa runt hela Älvsbyn. Då borde man få ihop 30 km.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0