"Julafton"

I år firade vi julen alla tillsammans dagen innan Julafton. Vi gör så vartannat år för att alla ska hinna fira jul med alla sina familjer. Så nästa år firar vi som alla andra på självaste Julafton.

Jag började dagen med fem timmars arbete. Hem för att duscha och fixa sista julklapparna innan jag hämtade upp Zara och Sammy. Dom fick handla medan jag sprang till Morfar för att tända ett ljus från mormor. Anlände sedan i Vidsel strax efter 15. Fixade håret och bytte om och sedan var alla redo för att fira jul!





Vi åt, drack kaffe och åt julgodis, tomten kom, vi åt gröt, drack kaffe och sedan for gamlingarna hem och barnen försökte nattas. Sedan spelade vi ett spel jag fått av Erika i julklapp, det uppskattades verkligen! Så tusen tack!

Hoppade i säng strax efter midnatt och sov som en stock i nästan 9 timmar!

Julaftonen började mindre bra då Bella kräktes. Vi såg julkalendern allihopa innan vi begav oss till Älvsbyn. Tända på alla gravar och handla och så hem igen. Förbereda det sista till kvällens julbord, se Kalle och sen var det dags att äta igen. En mycket stillsam julafton där medelåldern låg på 57,8 år!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0