Hela helgen

Oj vad dålig jag varit på att blogga denna lediga helg. Har flera gånger tänkt att NU ska jag blogga. Men det har inte blivit av.
 
I fredags var jag till Sunderbyn och fick en stor spruta, är uppe i hel dos nu, vilket är 1ml. Så nu är det underhållsfasen som inleds (tror jag i alla fall), vilket innebär att jag inte ska dit i veckan utan först nästa fredag. Skönt att slippa en sväng. Jobbade klart resten av dagen och for som vanligt till Norrfjärden och spelade på kvällen.
 
Den där stora sprutan råkade bli uppdelad i två sprutor, därför blev jag extra knölig på armen. Ni kanske ser dom två knölarna i höjd med lysknappen?
Lördag blev det sovmorgon ända till 8:40 ungefär. Låg i soffan och såg serier tills klockan närmade sig 12, då packade jag väskan och drog på gymmet. Först blev det högreps axlar och biceps. Jag är så mycket svagare i vänster biceps så redan efter 5 reps var det tungt. Men jag kämpade på och gjorde 4x20 på varje arm! Vilket resulterade i träningsvärk i vänster arm och inte direkt nå i höger. Snacka om att vara högerhänt!
Testade även på att filma när jag gjorde chins/pullups (körde med handflatorna mot mig, bicepspass ni vet). Lyckades nästan klara en, det är typ 2 cm ifrån nu! Bara köra på så kanske jag klarar en om några veckor!
När styrkan var färdigtränad så gick jag ner på löpbandet och körde tabata-intervaller. Det innebär alltså att man ställer upp löpbandet på en rätt hög hastighet (jag började på 16 men var tvungen att sänka till 14 i slutet) och låter bandet komma upp i det, tog ca 30 sek. Sedan startade jag min tabata-klocka på mobilen och körde igång. En tabata-övning är när du kör gärnet i 20 sek följt av 10 sek vila. Detta upprepas 8 gånger. Så man kör alltså totalt i 4 minuter. Man börjar alltså med att stå med fötterna vid sidan om bandet. När bandet kommit upp i rätt hastighet hoppar man på och springer som en galning i 20 sek. Sedan hoppar man av bandet och totalvilar i 10 sek. Superjobbigt kan jag lova! Om några veckor hoppas jag kunna orka alla intervaller på 16.
När dessa intervaller var slut (så även jag) var det bara att byta om till bikini och hoppa i bassängen. Så simmade jag 1 km bröstsim på det! Och sedan krampade min högerhand!
Hem för vila och mer serietittande innan det blev bowling med Annika, Anton och Kennet. Första serien vann jag och Kennet på 98 poäng, andra serien förlorade jag på 98 poäng. Hur jämn var inte jag då?! Gjorde i alla fall första striken och vann som sagt första serien, det är väl det som räknas?!
 
 
I söndags så slöade jag förmiddagen här hemmavid innan svägerskan hämtade upp mig, åkte till Vidsel och uppvaktade lilla mor! Åt semlor så det stack ut grädde ur öronen, surrade en massa och kollade roliga träningsvideor på youtube. Avslutade kvällen med ett varmt yogapass i Bredsel. Så nu har man testat på både, brygga, skulderstående, plogen och huvudstående.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0