Klättring

Efter jobbet var avklarat så blev det middag med mamma ute på byn. Då flickorna varit sjuka, speciellt den lilla, så ville fasterhjärtat hälsa på dom, så mamma skjutsade dit mig efter middagen. Självklart med bästa medicinen då man är sjuk, nämligen Piggelin! Flickorna som är piggare idag var glad över att få ett helt paket med Piggelin att mumsa på. Även pappan tyckte det var bra, då får dom ju i sig något i alla fall. Bella skulle prompt sitta i fasters knä, så där satt hon säkert en timme, lite drygt, och spelade spel på pappans mobil. Så mysigt! När dom sedan gick och la sig tyckte brorsan att jag skulle följa ner i lyan och bouldra lite. Sagt och gjort, i strumpbyxor och en lånad t-shirt försökte jag klättra. Man har noll fingerstyrka och fingrarna värker så fort jag böjer på dom. Illa! Men kul med lite bror-syster-tid! Mer av den varan tack! Från båda bröderna förstås!
 
 

Höll på snubbla ihjäl mig i en madrass, slog armen i spånväggen. Aj! Lite smygreklam på det då också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0