Vansbrosimningen kortas ner

NEEEEJ!! Det är för kallt i vattnet nere i Vansbro så jag kommer inte få simma mina 3000m. Blir 1500m i stället. Men självklart får jag räkna in loppet till klassikern ändå. Men känns riktigt pissigt, jag vill inte "fuska". Men som någon sa till mig, att simma 3000m i 16-gradigt vatten är nog lika jobbigt som att simma 1500m i 13-gradigt vatten. Ligger nog någonting i det, men det känns trist ändå. MEN! Jag har redan planer på att göra om det nästa år! Och blir det 3000m då kan jag räkna det loppet till min klassiker i stället.
 
 
 
"Under onsdag eftermiddag har tävlingsledningen i samråd med, tävlingsläkare, Svenska Simförbundet beslutat att 3000-metersloppen Vansbrosimningen och Vansbro Öppen Älv kortas ner. Nedkortningen beror på rådande vattentemperaturer och distansen halveras därför till 1500 meter. Ny startplats blir starten för Vansbro Halvsim. 

Vattentemperaturen är för tillfället +13 grader och nedkortning gäller för samtliga startgrupper i Vansbrosimningen 3000 meter, inklusive elitled. Nästintill 9000 deltagare är anmälda till lördagens lopp och ytterligare 650 till fredagens Öppen Älv."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0