Veckan som var

Oj vilken underbar sommarvecka vi har haft! Inte har man tid och lust att sitta inne vid dator eller TV då. Har lyckats vara ute alla dagar den här veckan, utom i onsdags. Det syns på min numer rätt bruna kropp!
 
 
 
Måndag hann jag ligga ute i flera timmar innan det var dags för kvällsjobb.
Tisdag jobbade jag en kort fm-tur, så när klockan slog 13 hade jag parkerat rumpan i min solstol i Lillstrand.
Onsdag hade jag tagit på mig extrajobb hela dagen och kvällen, och på fm var det lite molnigt, så blev att se lite TV då i stället.
Torsdag låg jag ute hela em och mådde gott. Likaså hela fredag fm, då låg jag och Annika i Påle fram tills närmare 14:30.
Igår jobbade jag 11-timmars skift, men på mina lediga timmar mitt på dagen tog jag tillvara på solen. Jag bara älskar sol, värme och bad!
Även idag har det varit fint väder och medan jag har suttit ute med mina gamla så har jag lyckats skaffa mig en snygg linne- och shortsbränna!
 
På Facebook handlar hälften av alla statusuppdateringar om hur varmt det är ute, en del hyllar och en del klagar. Jag är rätt tålig och kan sitta ute och steka i solen en hel dag utan problem, tycker inte om då folk ska klaga på värmen! Visst, det kanske inte är så hälsosamt i längden för vissa, men då tänker jag främst på små barn och våra gamla och skröpliga. Men vi "vanliga" vuxna får allt tåla lite mer och sluta klaga! Snart regnar det och blir kallt igen, vi ha alldeles för kort sommar här i (norra) Sverige för att kunna klaga.
 
Hoppas på fortsatt fint väder till veckan, har minisemester i tre dagar och jag vill bara lata mig i solen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Håller verkligen med dig. sommaren är så kort och vintern är sååå låååång, mörk och kall. mår man mycket bättre i sin onda kropp av värme, ja då vill man ha värme så länge som möjligt

2014-07-17 @ 20:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0