Helgen efter midsommar

Har jobbat denna helgen, och när man har jobbarhelg får man antingen ta "helg" före eller efter. Eller som i mitt fall både och! Jag har endast varit ledig fredag denna vecka och då hade vi riktigt fredagsmys hela släkten med tacos och födelsedagstårtor! Lillebror fyllde ju år på midsommarafton men eftersom alla är utspridda åt alla håll och kanter då firade vi han alltså i fredags.
 
 
Igår jobbade jag en delad tur så på timmarna hade jag och svägerskan bestämt träff för en långpromenad. 8km traskade vi ihop runt både Väster- och Östermalm. Och när jag slutade för kvällen drog jag iväg på gymmet och körde lite axlar. Kom dit strax efter 21 och jag var till min förvåning inte ensam, 3 personer till var där då jag kom! Men då jag fick hem strax efter 22 var jag ensam minsann.
 
 
Dagen idag började 9:30 då klockan ringde. Drack lite välling innan jag 10:30 drog iväg ut och sprang. Blev milrundan, första för i år. Inte första milen, men just den speciella rundan har jag inte sprungit sen i höstas. Ganska precis halvvägs fick jag världens ondaste mjälthugg, kändes som att nån stack in en kniv och vred om några gånger. Var tvungen stanna och kunde knappt andas för att det gjorde så ont! Fick stå still kanske 2minuter innan jag kunde röra mig igen. Fick ta det lugnt i början men sen gav det sig helt och jag kunde springa på i mitt vanliga tempo. Tog mig runt på 58minuter. Nu ska jag försöka få ner den tiden till 55 min om en månad eller så, borde inte vara några svårigheter med tanke på att jag stod still ca 2 min.
 
Efter jobbet blev det att cykla hem och se en film som gick på 3an, "I could never be your women". Vet inte hur länge sen sist jag såg en film som gick på TV, bara sådär helt oplanerat. Jag har alltid en serie eller något liknande att se, men inte ikväll. Det var väl ingen toppenfilm direkt, men mysigt att bara se helt kravlöst. Gjorde dessutom klar min andra uggla! Men mer om det en annan dag,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0