Juni månad

Igår var det den första juni, första dagen på en ny månad. En månad där mycket händer runt om i landet, så som examen, studenter, fester, midsommar, semester och mycket annat. Fast för min del så blir juni en rätt lugn månad. Jag har egentligen ingenting inplanerat. Har ni?
 
Idag: Dags för Vårruset med jobbet.
4-5 Juni: Sommarrusta i stugan.
20 Juni: Lillebror fyller år.
20-22 Juni: Midsommar. Är ledig så ska fira den i stugan.
 
 
Sedan så slog en sak mig här i veckan. Vi satt och pratade semester på jobbet och så frågade en arbetskollega vad jag skulle göra under min semester. Jag har 2,5 veckors semester i sommar med start den 19 juli och så börjar jag om att jobba den 6 augusti. Och jag har absolut ingenting inplanerat! När hände det sist liksom?! Jag har ju inte haft så många somrar där jag faktiskt har haft semester.
Andra sommaren på Nyberga hade jag en veckas semester och då gjorde jag ingeting speciellt, bara njöt av en lugn vecka. Det behövdes då jag hade två jobb som jag körde skyttetrafik mellan.
För två år sen, första sommaren på Tärnstigen, så hade jag två veckors semester där 1,5 spenderades nere i södra Sverige och den sista halvan på hemmaplan med Diggiloo och 3-års kalas.
Förra året hade jag också två veckors semester där första veckan spenderades i Ullared och den andra hemmavid bara.
Nu har jag alltså nästan 3 veckors semester och ska ingenstans! Känns konstigt.. Men man vet ju aldrig, helt plötsligt får man för sig något och drar iväg på en liten resa! Man har ju ändå semester!
 
 
 
Vad ska ni göra i sommar?

Kommentarer
Postat av: Elin

Den bästa semestern/ledigheten är när man inte har nått speciellt planerat så man kan vara spontan och göra de man för stunden känner för :) Jag fattar dock inte att vi är inne i sommarmånad nu, helt sjukt vad tiden går. Får nog ge gärnet med löpningen om jag ska orka runt i september ;)

2014-06-02 @ 18:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0