En söndag på ranten

Vaknade igår otroligt tidigt, redan 6:30 (vilket egentligen är 5:30 om man räknar vintertid). Efter 30 min så smög jag upp och klädde på mig och for ut och gick i ganska prick 1h. Precis då jag kom tillbaka var mamma på väg upp så då gick jag iväg till servicehuset för att koka ägg. Frukost innan vi packade ihop och for hem.
 
Mellanlandning i Vidsel och Älvsbyn innan vi drog vidare till Boden. En handling på DollarStore innan vi gick på konsert med bästa NUS, Norrbottens UngdomsSymfoniker! Mycket bra spelat! Det är stunder som dessa jag saknar att vara med, men all stress innan varje läger med att öva och pussla ihop med jobbet saknar jag inte. Tur man kan fara på konserter då och då, kan man låtsas att man är en i gänget. Vår fd konsertmästare Sofie hade ett av solona där hon spelade vackra Koppången! Har ni inte lyssnat på den är det dags att göra det nu! Så vacker melodi!
 
 
När konserten var över så drog vi till Storheden för sen lunch och sedan blev det storhandling för lilla fröken Norén. Ny cykel (igen)! Min gamla vita springare börjar sjunga på sista refrängen så idag införskaffade jag en ny, knallorange! Älskart! Vi hade lite problem att få fast låset men tillslut löste det sig. Sadeln däremot är många cm för låg, men varken jag eller pappa hade någon passande insexnyckel. Ska kolla på jobbet i morgon, annars måste jag nog cykla förbi bror och se om han har någon.
 
 
Inhandlade även en cykelhjälm, en sadelväska och en cykeldator till min blåa racer! Så nu måste jag nog snart ut på premiärtur! Måste bara se till att ha inhandlat en pump, ny cykelslang och diverse verktyg för att kunna byta slang innan jag drar iväg. Kan ju inte gärna ringa pappa och be han hämta mig och en punkterad cykeln någonstans mitt mellan Älvsbyn och Vidsel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0