Tidig morgon = mycket tid

Trots att jag två dagar i rad har ställt klockan på 9 så har jag vaknat före den. Igår vaknade jag redan kl 7, så när alarmet ringde hade jag redan ätit frukost och var på väg till gymmet. I morse så vaknade jag strax innan 8, så jag satt i soffan och hade precis ätit frukost klart då alarmet ringde. Och när man ändå vaknar tidigt så hinner man ju med en massa saker. Som att träna två gånger!
 
Igår blev det ben och mage på gymmet på fm och på kvällen följde jag Malin och körde lite rygg. Där emellan blev det lite packning och sedan följde jag med storebror till Vidsel. Där blev det minsann lite jobbigt måste jag säga. Första gången på dessa 3 veckor som jag varit med i lifestylebymrr som det var jobbigt! När vi kom dit så ställde mamma fram semlor som hon och Bella gjort. Dom mumsade glatt, jag var ändå inte så sugen då. Däremot då dom börjar göra stuvade makaroner, stekt korv och fläsk till middag, då blev det lite jobbigt! Sån enkel mat är bland det godaste som finns! Och det luktade himmelskt! Men jag bet ihop, dreglade över min brors tallrik och åt fiskburgare. Sen åkte såklart semlorna fram igen, då var jag bara tvungen att lukta på dom, några gånger! Jag riktigt kände hur goda dom var! Mammas semlor ÄR godast! Köpessemlor har jag inget för, torra bröd och äcklig grädde. Men mammas hemgjorda.. Suck..
Däremot i morse då jag vaknade så kändes det bra att ha stått emot! Det är tur sugen går över snabbt, annars hade det varit riktigt jobbigt!
 
Idag blev det drygt 6km skidor på lite drygt 30 min, rekord tror jag! Sedan hjälpte jag Malin att göra upp eld och busade lite med Sixten innan jag iskall for hem för en värmande lunch.
Väl hemma blev det lite mer packning, middagsvila, kollade upp lite adresser och ett knaprigt mellanmål!
 
Nu ska jag ta och äta middag strax och sedan ska jag iväg och simma 40 längder tänkte jag, 1 km alltså. Sedan hem och packa det sista som mamma förhoppningsvis hunnit komma med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0