Farligt med längdskidåkning

På timmarna idag drog jag iväg till Kanis för lite skidåkning. Eller rättare sagt, mycket skidåkning! Tre varv var planen men eftersom jag inte for ut igår så blev det en straffrunda också. Så fyra varv blev det!


Förberedde redan igår för att det skulle gå snabbt och smidigt idag. Satte fast vallatejpen på skidorna och packade väskan så jag kunde fara direkt från jobbet.
Det är en himla tur att folk inte ser hur man är klädd under skiddressen, för jag skulle nog bli utskrattad! Först och främst har jag ett par långkalsonger med windstopper-material på framsidan av benen. På det hade jag ett par vanliga underställskalsonger. Utanpå det hade jag ett par rosa 3/4 långa underställskalsonger och utanpå allt detta hade jag mina nya "fleece"shorts. Jag fryser så lätt om lår och rumpa så shortsen och windstopperkalsongerna hoppas jag ska hålla mig lite varm. Och faktiskt så var jag rätt varm! Däremot borde jag införskaffa mig ett par kalsonger i merinoull, ett tunt par. Det roligaste av allt är nästan att till dessa fyra par kalsonger så har jag bara en understöllströja på mig! Tokigt!


Blev alltså fyra varv åkta, vilket resulterade i:
• 12,7 km
• Hyfsat fäste för en gångs skull
• Ett sneskär så jag föll lite lätt
• En urspårning som resulterade i kraschlandning som i sin tur resulterade i lite lätt svullet knä och blodvite.
• En trött Lotta

Blodvite.

Insåg medan jag åkte att om 13v kommer jag göra precis samma sak, fast i Dalarnas skogar! Helt galet vad tiden rusar iväg!
Och det innebär att jag nu när jag har åkt 2 mil totalt har (minst) 28 träningsmil kvar att åka! Vilket betyder att jag måste åka lite drygt 2 mil i veckan! Om man ser på mitt mål med 50 träningsmil i skidorna innan start så måste jag åka drygt 3,5 mil i veckan! Bara hoppas att det kommer en massa snö snart så dom kan dra upp dom riktiga spåren! Nuvarande spår är så fruktansvärt backigt och hemskt! Men det get väl bara extra träning kan man väl hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0