Garnier BB Cream

Jag har fått testa Garniers BB Cream, en sorts foundation med 5-1 teknologi. Den ska hjälpa till att återfukta huden, jämna ut hudtonen och ge lyster, täcka blemmor, dölja mörka ringar under ögonen, reducera rynkor och skydda huden mot solens skadliga UV-strålar.
 

Vad tyckte jag om den då? Har testat den i snart två veckor, inte dagligen men nästan. Jag måste faktiskt säga att jag tycker att hudtonen jämnas ut och att man får en liten lyster i huden. Den är inte jättetäckande men täcker ändå smårodnader och duttar man lite extra på små blemmor så syns dom lite mindre. Min dröm är att hitta en typ av foundation som känns precis som en ansiktskräm (som man alltså inte kan känna på huden strax efteråt) och som täcker jättebra! Jag tror nog aldrig jag kommer hitta något sånt, men jag tycker ändå att den här är rätt bra. Den täcker som sagt inte jättemycket men för mig täcker den ändå tillräckligt, dessutom gillar jag skarpt att den jämnar ut hudtonen!
Jag använder i vanliga fall nästan aldrig smink och gör jag det är det väldigt sällan jag använder foundation, just för att jag tycker att det känns "kladdigt" på huden. Precis när man har smörjt på den här så känner jag den, men efter någon timme så känns den nästan inte alls! Så det gillar jag också!
Hur återfuktande var den då? Helt okej faktiskt, men jag använder ändå helst en vanlig ansiktskräm före innan jag sätter på den här.
Ett annat plus är att den nästan är helt doftfri! Precis när man tryckt ut lite ur tuben så luktar den litegrann, väldigt svagt och inte alls som en vanlig foundation. Eller, kanske som en foundation fast mycket friskare. Men sen man smörjt in den i huden så luktar den ingenting.
 
 
Gjorde en test i morse. Bild 1 är före, här har jag ingenting i ansiktet annat än att jag smörjt den med mjukgörande.
Bild 2 har jag smörjt in vänstra halvan.
Bild 3 har jag smörjt hela ansiktet.
 
Det är ingen stor skillnad och det syns säkert dåligt på bilderna, men jag tycker att man ser en skillnad, speciellt på vänster sida.
 
Skulle jag kunna köpa den här själv? Absolut! Den känns fräsch och sådär lagom täckande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0