Två veckor senare

Ja, nu har man varit på nya arbetsplatsen i två veckor. Trivs med kollegorna och arbetsplatsen som sådan! Har väl ganska hyfsad koll på rutiner och så, men inte de specifika korttidsrutinerna så som inskrivningssamtal och behovsbedömningar. Men det får ta den tid det tar, man kan inte lära sig allt på en gång.




Det som är jobbigast är väl att jag jobbar i princip bara 8h skift, något jag inte är van vid. Och speciellt kvällarna, är van 5h kvällsskift. Så det är nog största omställningen. Men man vänjer sig nog snart.
En annan schemagrej som däremot är bra är att vi har tvättstugeschema, vilket betyder att vi lägger vårt eget schema! Nu kan man inte göra så stora förändringar på en heltid, men man kan ju välja vilka dagar man ska jobba kväll och dag. Skulle jag vilja gå en kvällskurs så går det ju bra nu, då behöver jag inte lägga kvällar den dagen exempelvis. Nu kan man inte få exakt som man vill, man får kompromissa lite. Men i det stora hela tror jag det kommer fungera riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0