Helgen som var

I fredags efter jobbet var det bara att svida om för en riktigt trevlig tjejkväll med Klassikertjejerna! Trerätters middag, rosé, bubbelbad och massa surr! En riktigt lyckad kväll! Tack för i fredags tjejer!

Lördag var det dags för något (numera) jobbigt, nämligen fyra varv på Åsen. Jag fixade det och dessutom under tiden jag satt upp på 1:04 även om det bara var med några ynka sekunder. Och varför jag satt en tid på 1:04 och inte 1:05 som känns mer logisk vet jag inte. Men det kändes bra ändå att ha klarat det! Annars känns löpningen bara tung och trist just nu. Jaja, nog om det för nu.

Efter löpningen åkte jag till min kära C i Luleå, tre veckor är en lång tid utan varandra! Skönt att bara kunna mysa på och laga lite mat, se film osv.
Lördagen gjorde vi en jättegod köttfärssås! Allt som behövs är köttfärs, en burk lätt créme fraiche paprika chili, paprika i valfri färg, salt, peppar och lite curry! Spännande men riktigt gott! Tur ibland man har en karl som vill ha det smakrikt, även fast han helst vill ha det för stark. Kvällens film blev The Maze Runner, bra och spännande film som kommer med en uppföljare nu i höst!
Söndag blev en dag på Storheden, han provade löparskor och jag träningskläder, kom faktiskt hem med ett par Röhnisch shape-tights på halva priset! Till middag åt vi vegetariskt, linsgryta med hembakt naanbröd med massa vitlök och lite smör på! Gott det med! Jag sov middag på det och sen såg vi två avsnitt av True Detective.

En kul, rolig, trevlig och mysig helg med andra ord! Söndag blev även första vilodagen på två veckor, så det kanske var dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0