Storforsen

Har haft C hos mig hela helgen, så mysigt! Fredagkväll myste vi på med två filmer i soffan. Två helt olika filmer men båda var bra. Den ena gillade jag inte riktigt slutet på men tycker absolut att ni ska se dom!
 
 
 
Lördag var jag iväg och jobbade lite extra, men när jag kom hem så handlade vi och gjorde middag, en ny form av tacos. Eller kycklingwraps egentligen. Riktigt gott blev det! Vi gjorde det enkelt för oss och köpte en färdiggrillad kyckling som vi benade ur. Sedan fyllde vi taco/tortillabröd med strimlade morötter, gurka, paprika (tomat, majs, vad du nu vill ha), kycklingen och en dressing gjord på creme fraiche, lite socker (eller honung) och curry. Riktigt mumsigt om man gillar curry vill säga! Och något annat än den vanliga tacosen.
Sedan såg vi ytterligare en film som blev rätt så spännande i slutet! Efter det såg vi Spring! på TV4 och sammandraget från VM.
 
 
Igår, söndag, tog vi (eller snarare han) lång sovmorgon, steg upp först efter halv elva! Åt frukost innan vi begav oss till Storforsen för att turista lite. Han har inte varit där på åratal och jag har inte varit där sen ifjol. Lite vatten men mysigt! Det är så fint där uppe! Nästa sommar ska vi dit och bada och hoppa i Döda fallet! For sedan förbi Vidsel och plockade upp mor och far och så åkte vi upp till mormor och fikade. Och när vi sen åkte hem så stod det en älgtjur vid sidan av vägen och smaskade på något ungträd. Han var inte alls rädd för oss, bara stod där och tittade och smaskade. Inte ofta man får se en älg på så nära håll, om man nu inte är älgjägare.
 
 
 
 
 
 
 
Senare på aftonen åt vi middag innan han åkte hem och jag for och grattade Annika. Avslutade med 10 explosiva vändor i mördarbacken innan jag landade i soffan hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0