Fifty shades of Grey

Förra söndagen hade vi bokat ihop med två kompisar att se Fifty shades of Grey efter Andörjan. Tyvärr var Christian tvungen att fara och jobba, tur man har en mamma som ställer upp! Så jag, mamma, Kim och Daniel for iväg och såg filmen. Det var mycket folk och stämningen var hög!
 
 
Vad jag tyckte om filmen? Jag tyckte den var jättebra! Den var precis som boken, något jag tycker är viktigt. Det blir så fel då man förkortar för mycket, tar bort eller gör om från bok till film. Så jag är nöjd! Är nästan ännu mer nöjd över att Christian lovat att se den, för då får jag se den igen!
Vad var det som var bra då? Ja, för det första så var den precis som boken, det är det bästa. Sedan tycker jag skådespelarna var bra, dom skildrade karaktärerna ungefär som man själv har målat upp dom. Tyckte dom var bra tillsammans. Och filmmusiken var bra, älskar Ellie Gouldings låt Love me like you do!
 
Och jag tänker knappt kommentera det som nästan alla pratar om, om att det är kvinnoförnedrande, att han utnyttjar hennes oskuldsfullhet. För hon väljer det faktiskt själv, att testa. Dessutom vet jag hur det fortsätter och hur det slutar. Filmen fick kanske ett hemskt och abrupt slut, men boken slutar på precis samma sätt. Och det kommer en fortsättning, två faktiskt (en för varje bok). Då kanske alla kritiker tänker om. Punkt. Slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0