"Ny telefon" och veckan som varit

Nu måste jag få berätta nå roligt. Igår, fredag, tog jag fram det nya skärmskyddet jag köpte på Gekås till mobilen och tänkte byta. Jag har gått omkring med ett rätt så råpigt skydd ända sen i vintras då jag åkte skidor med nycklarna och mobilen i samma ficka. Tur man hade skärmskydd sger jag bara! Så jag tog bort det gamla, rengjorde skärmen och satte dit det nya. Det gick på första försöket så jag slapp till och med luftbubblor, något jag alltid haft annars. Och när jag så tar bort sista skyddsfilmen och ser hur mobilen verkligen ser ut tappar jag hakan. Bilden är ju så skarp och färgglad! Är det såhär det ska se ut?! Jag har alltså gått omkring med ett så råpigt skärmskydd att jag nästan skäms! Helt otroligt! Känns som att gå från en gammal VHS-inspelning till värsta HD-kvallan! Nu vill jag knappt släppa mobilen ifrån mig!
 
Vad har annars hänt i veckan? Jag är sämst på att skriva och har i 1,5 veckas tid försökt få klart ett inlägg om Vansbrosimningen, men imorgon blir det klart! Bara bilder som ska in innan jag publicerar.
Idag fyller pappa år, men vi uppvaktade han redan i torsdags då vi alla var lediga då och alla jobbar idag. Ingen tårta men gott fika i stället.
I onsdag var jag och Annika till Luleå på bilbingo, var ett nummer ifrån 3000:-, så ingen vinst för någon av oss.
 
 
Har tränat en massa under veckan, har hittills fått till 8 pass och imorgon blir det 2 till. 8 km löpning på asfalt i måndags. Tisdag blev det tabataintervaller på löpbandet och sen styrka på gymmet. Onsdag blev det 4,5km lunchlöpning och torsdag blev det 3 varv på åsen. Igår fredag gick jag upp på Kanis på fm och på kvällen efter jobbet blev det en promenad med Elli. Idag blev det styrka här hemma, mycket coreövningar. I morgon blir det att göra en massa tester på löpbandet, kolla maxpuls och tröskepuls och kanske en VO2Max också. Och så styrkeövningar efter det. Så då blir det 10 pass på hela veckan! Känns bra! På måndag ska jag ge mig på min första mil för det här året, 4 varv på Åsen är planerat.
 
Vad har mer hänt under veckan? I tisdags fick jag äntligen träffa Elins lilla bebbe, så söt och så lik sin storebror! Sen har jag sett klart House. Började då se ikapp Pretty Little Liars så nu är jag ikapp där. Så nu ser jag på New Girl! Laddade även hem en app ikväll där man kan ha koll på vars i en tv-serie man är. Tycker det är svårt att ha koll på vilken säsong och vilket avsnitt man sett då man följer ett tiotal serier samtidigt! Och vissa har man lagt på is så är har man ingen koll alls. Men nu kan jag börja ha stenkoll! Känns ordningssamt och bra!
 
Nä, nu är det bäst man går och lägger sig, dagen börjar tidigt med jobb kl 7 imorgon. Måste ju även hinna spela lite Smule Magic Piano innan John Blund hälsar på, det är Zaras fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0