Vårruset

Igår var det dags för Vårruset tillsammans med kollegorna. 4h innan start började det regna och såg aldrig ut att sluta. När det väl slutade regna en timme innan start började det blåsa halv storm i stället. Klädde mig i mitt knallgula cykelregnställ och började värma upp. Precis när första startskottet går så spricker himlen upp och solen börjar titta fram. Så efter 300m var det bara att börja försöka krångla av sig regnjackan, lite bökigt när både mobilfickan och löparklockan satt utanpå jackan. Men tillslut satt alla kläder där dom skulle och jag gjorde kanske min sämsta tid hittills men är nöjd med mina 30min exakt!

Har löptränat en gång i maj (förra måndagen) och kanske 3-4ggr i början på april och ingen av gångerna har varit mer än 4km.
Visst, jag har åkt 52mil skidor i vinter och cyklat 90mil nu i vår, så konditionen finns även om snabbheten inte är kvar. Men om två veckor kommer löpträningen igång med buller och bång, för då ska träningen inför Lidingöloppet börja! Har man en gammal tid att slå är det bäst att sätta igång snart!


Efter målgång var det bara att hämta ut väska och picknickpåse, byta om till torra, varma kläder och invänta övriga lagmedlemmar. Picknicken intogs ståendes vid ett bord, rätt snabbt var det hela överstökat då alla frös om fingrarna pga blåsten.

Tack Vårruset för i år, men måste säga att det inte alls var lika kul att gå i mål i år. "Goodiebagen" var rena skämtet och det tog en jäkla tid att komma ut från målet då "goodiebagsen" inte ens var förberedda. Man fick ta en påse och så fyllde funktionärerna dom med 1 banan, 1 chokladkula från Lindt och 1 flaska Vitamin Well. Fick inte ens den där tampongen och trosskyddet som dom fick på ett Vårrus någon annanstans i Sverige. Nä, skärpning till nästa år! Se till att det faktiskt blir en liten goodiebag och att den för tusan är förfylld redan! Man vill inte stå 5 min i målfållan, trött och kall och få ingenting! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0