Bluff och bedrägeri

Usch vad less jag är alla bluffmakare där ute! Bara i vecka har jag fått tre bluffmail där dom säger att mitt konto håller på att löpa ut så jag måste klicka på länken för att verifiera mitt konto. Bullshit! Om dom då lärde sig att stava och skriva korrekt svenska kanske man skulle tro för en sekund eller två att det är riktigt, men kan dom inte formulera en korrekt svensk mening ens så är det nog svårt för dom.

Fick i början på veckan mitt andra mail från "Swedbank" som ville jag skulle verifiera mitt konto, för dom hade fryst det. Fick även ett från "Telia" där dom skrev att jag hade betalat en faktura två gånger och skulle klicka på en länk för att få tillbaka pengar. Och så senast idag fick jag åter igen ett mail från "Apple" där dom vill jag ska verifiera mitt Apple-konto, annars skulle det försvinna.



Någon fler än jag som råkat ut för dessa bluffmail?

Sen kan man ju även tillägga att telefonförsäljarna arbetar för högtryck! Den här våren har dom varit ihärdiga, mer än vanligt. Börjar vara mäkta less. Kan man ha Nix på mobiltelefoner?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Visst är det trist med all skit :(
Man ska kunna ha nix på mobil men jag vet inte var man anmäler det

2015-05-04 @ 17:31:25
Postat av: Anonym

det finns nix till mobil men funkar sällan =(

2015-05-05 @ 13:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0