Cykla cykla cyklaaa!

Det enda som kretsar runt mig och i min hjärna just nu är cykling. Och det är inte alls konstigt. Om tre veckor sitter jag förhoppningsvis och kramar om min fina Vätternrundan medalj! Det är endast 19 dagar kvar nu! Mindre än tre veckor. Helt galet!
 
Samtidigt som jag känner mig rätt säker på att jag kommer klara det så är jag ändå nervös för att inte göra det. Jag vet att jag konditionsmässigt och psykiskt kommer klara det, men tankarna snurrar ändå. Det är så mycket som står på spel. Skulle det hända något innan eller under loppet så har jag misslyckats med min klassiker. Och det om något får absolut INTE hända!
Tänk om jag blir sjuk dagarna innan?
Tänk om jag skadar mig innan?
Tänk om jag skadar mig under loppet?
Tänk om det ösregnar och är svinkallt hela loppet igenom, kommer mitt starka psyke att ge vika då?
Tänk om jag får så hemska skavsår att jag inte kan sitta på sadeln?
Tänk om...?
 
 
Jag försöker vara positiv för jag är en positiv människa. Jag blir (nästan) aldrig sjuk och även fast jag knappt kunde träna den sista månaden innan Lidingöloppet så tog jag mig i mål under min utsatta drömtid. jag intalar mig själv att jag inte alls kommer att skada mig på något sätt, varken innan eller under. Jag är ändå rätt säker i min cykling, cyklar stadigt och vinglar inte värst, kanske inte är den snabbaste i mål men jag ska hinna ta mig. jag vet precis hur ofta jag behöver få i mig energi för att inte gå i väggen.
 
Så det som jag egentligen oroar mig för är nog om axlarna ska orka. Då jag cyklade hem från Arvidsjaur började axlarna värka redan efter 4-5 mil. Och börjar dom värka så fort på VR så har jag 25 plågsamma mil kvar. Nåja, man får stanna och vila i varje depå och kanske få lite massage, nog ska detta gå. Det finns inget annat än att jag ska cykla över den där jäkla mållinjen i Motala och skrika och gråta av glädje! Blir tårögd bara jag tänker på det. Jag ska i mål, så enkelt är det! Klarade jag av 89 km av värk i fotleden och 75 km med en blåsa i handen och senare värk i handlederna under Vasaloppet så ska jag banne mig klara värk i axlarna under VR!
 
MOT MÅÅÅÅL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0