Snö! Eller..?

Tisdag kväll på väg hem från löpargruppen i Luleå så pratade vi om Vasalopp och skidor, att vi längtar efter snön. Förra året gjorde jag första skidpasset den 20/11. Nu får man vara glad om det är möjligt den 20/12, sa jag. Dagen efter vaknar man upp till en vit värld! Så härligt! Så vackert! Så mysigt!


Snön har legat kvar och imorse då jag gick ut så syntes det att det hade snöat ytterligare litegrann under natten. Förhoppningen om att snön kanske skulle få ligga kvar spred sig i kroppen. Tills i eftermiddag. Det började duggregna och blev snorhalt ute. Nu regnar det ordentligt och på vissa fläckar finns det lite slask, annars är all snö bortregnad. Så himla trist! Men jag fick ha en vit födelsedag, så det är jag glad över. Man får glädjas över det lilla och inte lägga energi på det man inte kan göra något åt.

Imorgon, eller idag lördag egentligen, blir det kalas och festligheter hela dagen lång! Ska bli så trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0