Ledig tisdag betyder baka!

På fredag är det min tur att bjuda på fika på Blåset. Dom flesta kör på mackor numera men jag är traditionell (och fikamonster) så det blir riktigt fika. Testade göra en Red Velvet Cake i långpanna och det funkade! Har förvisso inte smakat den än men jag antar att den blev smaskens! Bara hoppas att frostingen tål frysning och tining, annars har jag ett problem! Kanske måste ta upp en ur frysen imorgon för att testa, annars måste jag ju baka något helt annat!





Bakade även havresnittar med ingefära och daim, goda! Blev två satser av den. Och i måndags gjorde jag vita chokladbollar, mumsiga! Måste testa göra en annan modell av chokladbollen sen. Och planera allt jag ska baka inför kalaset! Så kul! Och så fort man fyllt år och det är över får man börja julbaka!! Längtar så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0