Mysdag på stan med mor

I fredags var jag och mamma till Piteå för en mor-dotter dag. Vårt främsta uppdrag för dagen var att hitta små julklappar till flickornas adventskalender. Vi hittade några små roliga saker i alla fall, en del godis blev det också förstås. Till dom två större är det inte så svårt att hitta saker men till Alva. Försök hitta en liten grej som ska passa till en knapp två-åring! Inte det lättaste nej! Nåja, det ska nog lösa sig.


Till oss själva hittade vi en massa småkrafs och bra-att-ha saker, typ godoft till badrummet, värmeljus och städartiklar. Vi hittade även en jättesöt Artur som jag tvingade med mamma hem! Vem Artur är får ni se senare! Förutom det hittade vi oss var sin tröja.
Vi tittade även på en massa julsaker! Jag tycker alltid att det är för tidigt att ta fram julsakerna i affärerna innan halloween ens har varit, men i år har jag redan hunnit längta efter julen i ett par veckor, så jag kommer säkert vara tidig med att julpynta i år! Det är ju så himla mysigt!! Och det får gärna vara kvar till tjugondagknut (och lite längre), jag plockar inte ner det direkt efter nyår som vissa andra gör.

Så nu får gärna snön komma, det börjar bli dags för det. Knappt 4v kvar tills jag fyller år, snön står ALLTID högst upp på min önskelista!


Avslutade i alla fall dagen med after work på O'Learys, prisvärd och god buffé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0