En heldag på stan

Igår (tisdag) tog jag och mamma med oss Isabelle och Ronja till stan för att handla kläder inför utlandsresan (och sommaren såklart) och andra behövligheter. Jag blev hämtad kl 10 och vi började på Backen där gympaskor inhandlades. Inne i stan blev det först ett besök på Åhléns innan plättlunch på Ekbergs. Sedan blev det klädprovning och shopping utan dess like! På Lindex hittade Bella sin favorit, en underbart bedårande korallrosa klänning!



På Kappahl (av alla ställen) hittade jag en matchande klänning som jag tyvärr inte kunde ha. Åh, den var så fin! Varför skapades jag med så brett rygg- och axelparti?!

Kl 16 tog vi en fika på Röda Lyktan för att samla krafter innan HM fick bli sista affären ut. Tillbaka på Backen för att köpa gummistövlar och ett besök på Dollarstore. Eftersom klockan nu var över 18 och vi hade ogjort mat så fick det bli middag i Öjebyn. Jag och Bella blev avsläppta hos mig kl 19:50! En timme senare sussade hon sött i min säng och två timmar efter det låg även jag.

En lång dag på stan, mest trött var nog min kära mor. Fattar inte att barnen orkade med hela dagen, visst blev dom rastlösa emellanåt men vad annat kan man vänta sig. Dom var så duktiga! Och bortskämda nå hemskt är dom också! Men det måste väl en farmor och en faster få göra ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0