Blåsor

Jag har ett tråkigt problem. När jag åker rullskidor så får jag små skavsår och blåsor i händerna. Har länge kört med avklippta stickade vantar men i morse tänkte jag prova mina vanliga vinterhandskar. Det var då inte bra alls! Fick skavsår fastän jag tejpat händerna!

För tejpa händerna är ett måste numer, men man ser ju inte riktigt klok ut! Funderar på att testa byta strap och ta den jag köpte ny till vinterstavarna. Men frågan är ändå om jag måste ha någon annan typ av handske.

Högerhanden är värst, där behövs fyra tejpar. På vänstern räcker det med två för tillfället.

Någon rullskidåkare där ute som har något bra tips?!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Lotta!

Roligt att du börjat åka rullskidor =) Bra jobbat med Klassikern! Angående blåsor så bör du ha handskar som är till för rullskidåkning. Det blir varmare om händerna på sommaren. Jag körde ibland med dubbla handskar, hade balhandskar under mina rullskidhandskar för att friktionen skulle bli mellan handskarna och inte mellan handske och hand. Se även till att dina handremmar sitter som de ska så din hand inte rör sig så mycket vertikalt efter staven.

MVH Marie E

Svar: Tack så mycket! 😊 Och tack för tipsen! Köpte rullskidhandskar i måndags och i söndags skulle jag byta handremmen men fick inte lös den 😁 Nu har jag tyvärr drabbats av hälsporre så ska vila några dagar innan jag testar igen. Men då ska handremmen vara bytt och handskarna på!
GretaTurbo

2016-08-09 @ 13:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0