20 km?

Planen för dagen var först och främst sovmorgon! Det gick väl sådär. Vaknade första gången kl 7 men lyckades somna om till 8. Men nästan 8h sömn är väl inte fy skam! Mannen däremot sov lite mer!

När vi väl klev upp var klockan närmare 10. Han fick i uppgift att fixa skidåkarfrukost (plättar!) medan jag invigde min nya målarbok och såg på skidor på TV. Dom där plättarna blev slutligen gräddade (han ville också se skidor) men hur han lyckades med att enbart få till 5 plättar på 4 ägg är ett mysterium! Goda blev dom i alla fall! Tur vi fick nybakta saffransbullar då vi kom till Vidsel!

Andra och största planen för dagen var att åka skidor, närmare bestämt 20 km! Han är tokig min man! Sagt och gjort, vi klädde oss och begav oss ut i det nypreppade spåret!
Det var ingen superhärlig tur kan jag säga. Mjuka spår, inget glid och lite kyligt stundvis. Så efter ett varv gav vi upp. Det blev "bara" 13 km idag och en trasig axel. Inte min då utan mannens. Inte kul, det syntes hur ont han hade.

Middag blev palt som S önskat! Gott var det! Sedan såg vi dagens julkalender och sov lite till Landet runt. Man blir trött av skidåkning och palt!
Sen vi kom hem har vi bara suttit i soffan, sett näst sista avsnittet av Midnattssol. Spännande nu ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0