Blodkorv

Jag kom på för två veckor sen att vi borde göra blodkorv, det var ju så länge sen. Och turligt nog så fanns det en helg vi var lediga! Så idag har jag, mamma och Johan hjälpts åt att göra blodkorv! Tyvärr var vi för duktiga med att fylla dom för nästan varenda en tappade skinnet efter att ha kokat ett tag. Nåja, dom blev goda ändå!



Det ser kanske inte så vackert ut, men gott!


Före det så skulle jag, Johan och Zara åka skidor tillsammans. Men precis när jag klätt på mig allt så insåg jag att jag hade glömt mina pjäxor hemma! Så Johan och Zara fick fara själva. När dom kom tillbaka fick jag låna Zaras pjäxor så for jag ut själv. Inte lika kul kanske men jag pinnade på och försökte utmana mig själv i uppförsbackarna.

Nu blir det en god natts sömn innan morgondagens äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0