Det står stilla nu

Det går inget vidare med min träning just nu. Eller, jag har egentligen tränat på rätt bra under januari, 28 pass har det blivit. Men endast 7 av dom har varit på skidorna. Och det beror främst på att vi har haft så jäkla kallt! Under två omgångar och totalt ca 2,5 vecka har det var mellan -25 och -35, då är det inge vidare trevligt att träna utomhus. Det kan till och med vara farligt! Jag har visserligen en airtrim, en mask som värmer inandningsluften, men även om den fungerar bra så är det svårt att klä sig rätt  så man inte fryser. Trots många lager kläder så letar sig kylan in mot skinnet och då fryser svetten och man blir kall.


Och nu i förra veckan då det blev lite varmare och till och med plusgrader så hade jag fullt upp med annat. Så med mina totalt 10mil i bagaget kommer det bli ett tufft Vasalopp att genomföra. Men jag ska försöka greja det ändå!

Foten min fortsätter att bråka, men det kan vi ta mer om en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0